کرج سالار

ساخت وبلاگ

طرح پاکسازی جاده کرج - چالوس

ایرنا - کرج - دوستداران طبیعت روز جمعه در سومین طرح پاکداشت طبیعت استان البرز با حضور در جاده کرج - چالوس (جاده کندوان مسیر کرج تا تونل کندوان) به پاکسازی این جاده پرداختند.
*3*

31 ارديبهشت 1395

18:29

عکس: موسی کوره ای

ID: 3090493

20 عکس

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 127 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:18

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امن ا... فرید در خطبه های این هفته نماز جمعه عبادی سیاسی شهرستان فردیس افزود: انتظار فرج بالاترین عبادت است معنایش این نیست که در خانه بنشینیم و عبادت کنیم و صلوات بفرستیم تکلیف ما فراتر از انجام اینکارهاست.
وی در ادامه افزود: اگر خودمان را از منتظرین فرج ظهور امام زمان (عج) می دانیم، باید فرهنگ انتظار درجامعه اسلامی توجه کنیم وجامعه را به سمت وسویی ببریم که بسترها فراهم شود.
وی اظهار کرد: شروع انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است اگر مسلمانان جهان بیدار باشند این مقدمه ظهور می شود.
فرید گفت: تکالیفی که متظران مهدی موعود در عصر غیبت نسبت به امام زمان خود دارند حاکم کردن عدالت در جامعه است.
امام جمعه موقت شهرستان فردیس افزود: انحطاط اخلاقی آن چیزی که ملتها را تهدید می کند در سراشیبی انحطاط اخلاقی قرار داده است انحرافات اخلاقی می باشد.
فرید اظهارکرد: اگر جامعه و حکومت بدست انسانهای جبار و ستمگر برسد نتیجه ای جزء انحطاط اخلاقی نخواهد داشت اگر آمال و اهداف انبیاء دنبال شود آن کشور رو به اصلاح خواهد رفت.
وی در بخش دیگر خطبه های خود به روز جهانی سربازان گمنام نظامی اشاره کرد و گفت: اگر امروز در راحتی و آسایش زندگی می کنیم در سایه زحمات این عزیزان است این افتخار و ایجاد اقتدار در کشور و امنیت در نظام جمهوری اسلامی مرهوم تلاشهای سربازان گمنام است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در تحریمها بهترین راه همان اجرای اقتصاد مقاومتی است اگر مردم و مسئولان نظام به این اصل و توصیه های رهبری توجه داشته باشند به راحتی می توانیم تحریمها را کنار بزنیم.
فرید گفت: پیشرفت کشور جز با تکیه بر تولیدات داخل و استعدادها و توانمندیهای دارد می تواند موفق شود اگر کارها به مردم سپرده شود و تسلیم بیگانگان نشویم به راحتی تحریمها را شکست می دهیم.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
7413/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 117 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:00

به گزارش ایرنا، حجت السلام علی اکبر وثوقی در خطبه های این هفته نماز جمعه نظرآباد با تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت حجت (عج) گفت: با فرارسیدن نیمه شعبان همه کوچه ها و خیابان ها آذین بندی می شود که این کار پسنیده ای است اما بهترین کار آمادگی قلب انسان است و باید زمینه های ظهور را فراهم کنیم نه اینکه فقط انتظار فرج را بکشیم.
امام جمعه شهرستان نظرآباد در خطبه دوم نیز با اشاره به سوم خرداد و سالرزو فتح خرمشهر گفت : در عملیات بیت المقدس رزمندگان جان برکف ما نشان دادند که سربازان واقعی و مطیع ولایت هستند و برای زنده نگه داشتن اسلام حاضر به فدا کردن جان شیرین خود هستند و نام گذاری این روز به نام روز مقاومت ،ایثار و پیروزی بسیار ارزشمند بود.
امام جمعه شهرستان نظرآباد افزود : باید از کار ارزشمند مجلس تشکر کرد که قانونی را برای دریافت خسارت از دولت آمریکا تصویب کردند تا هزینه خساراتی را که در دولت مردان آمریکا در ادوار گذشته و حال به ایران زده اند را پرداخت کنند.
وی در پایان به یک مسئله مهم در شهر نظرآباد اشاره کرد و گفت: برخی از نااهلان از اختلاف بین شورا و شهر دار سوء استفاده می کنند.
خطیب جمعه نظرآباد افزود: باید منافع شخصی را کنار گذاشت و برای رونق و توسعه شهر به منافع شهر و شهروندان توجه کرد که این موضوع در میان برخی اعضای شورای شهر و شهرداری نظرآباد رعایت نمی شود.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 109 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:00

عباس کمالی روستا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری منطقه 10 همگام با سایر مردم و نهادها تحق بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی - اقدام و عمل را در دستور کار خود قرار داده و بر همین اساس اجرای فعالیت های عمرانی گسترده ای را برنامه ریزی کرده است.
کمالی روستا اظهار کرد: در فروردین ماه امسال روکش آسفالت خیابان سعدی این منطقه با طول بیش از پنج کیلومتر و در مساحتی 15 هزار متر بازسازی شد .
وی افزود: عملیات تراش و روکش آسفالت خیابان نفت در شهرک وحدت در پنج کیلومتر به مساحت 20 هزار متر مربع و در خیابانهای گلستان 42،52،54 و 62 واقع در بلوار طالقانی از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده طی ماه گذشته بوده است .
کمالی روستا، گفت: اجرای عملیات روکش آسفالت خیابان شهید خزایی، گلستان های اول، دهم و یازدهم در خیابان سعدی، خیابان نامدار و ایران خودرو و خیابان اصلی شهرک وحدت را از دیگر فعالیت های عمرانی منطقه 10 شهرداری کرج در مدت زمان مذکور بود .
وی یادآور شد: امسال طرح جدول گذاری معابر نیز به طول دو هزارو 500 مترمربع انجام شد که طی آن خیابان نسترن غربی واقع در بلوار شهیدان بخشی، رفیوژ میانی بلوار 34 متری بامداد، خیابان گلستان 62 جاده ملارد و خیابان آبرسانی با انجام عملیات مذکور ساماندهی شدند .
مدیر منطقه 10 شهرداری کرج همچنین به طرح زیرسازی خیابان آبرسانی به مساحتی بالغ بر هشت هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: حفر بیش از 15 حلقه چاه جذبی با اعتبار یکصد و 20 میلیون تومان به منظور هدایت آبهای سطحی و جلوگیری از آب گرفتگی معابر از دیگر طرح های عمرانی اجراء شده در سطح منطقه است .
کمالی روستا در پایان از انجام طرح تکمیل و تجهیز ساختمان عمران و خدمات شهری منطقه 10 شهرداری کرج با تخصیص اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته روکش آسفالت حدود 100 معبر این منطقه با استفاده از 35 هزار تن آسفالت بازسازی و ترمیم شد .
مدیر منطقه 10 شهرداری کرج از بهسازی معابر خیابان آبرسانی خبر داد و گفت: بیش از شش هزار مترمربع عملیات زیرسازی و هزار و 500 متر طول جدولگذاری و بهسازی خیابان آبرسانی در منطقه 10 اجرایی شد .
کمالی روستا افزود: حوزه عمران منطقه 10 شهرداری کرج در راستای بهبود وضعیت معابر سطح منطقه و سهولت تردد شهروندان، عملیات جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت را در خیابان آبرسانی اجرایی کرد .
وی گفت: با اجرای این اقدام عمرانی توانسته ایم گامی بزرگ در راستای خدمات رسانی ارزنده و اثربخش به مردم برداریم و امکان تردد آسان در این مسیر را برای شهروندان میسر کنیم .
این مسئول با بیان اینکه شهرداری منطقه 10 کرج با اجرای عملیات بهسازی معابر، بسیاری از زیرساخت های منطقه ای را سامان داده است، بیان کرد: توزیع و پخش آسفالت در سطح معابر و خیابان های این منطقه از خواسته های به حق شهروندان و ساکنین بوده که در حال حاضر با اجرای این عملیات در سطح وسیعی از منطقه خواسته های شهروندان به نحو مطلوبی محقق شده است.
7417/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 126 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:00

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته نماز جمعه، خاطرنشان کرد: انتظار یک برنامه فردی نیست، برنامه‏ای است که تمام عناصر انقلاب باید در آن شرکت جویند، باید کار به صورت دسته جمعی و همگانی باشد.
وی تصریح کرد: کوشش ها و تلاش ها باید هماهنگ گردد و عمق و وسعت این هماهنگی باید به عظمت همان برنامه انقلاب جهانی باشد که انتظار آن را دارند.
خطیب جمعه چهارباغ درادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تاکید بر اینکه امریکا طاغوت اعظم و شیطان اکبر است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، روشنگری و جهاد تبیینی در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد اقتصادی است. هم اکنون فساد اقتصادی تا حدودی در سطوح خرد و کلان کشور ریشه دوانده است و به شکل‏های مختلف اعم از رانت، ویژه‏خواری، رشوه صورت می‏گیرد.
وی ادامه داد: تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بر برخوردهای قاطع و بدون ملاحظه‏کاری با فسادهای اقتصادی، اهمیت این مؤلفه در شکوفایی اقتصادی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی به‏معنای واقعی آن‏ را نشان می‏دهد.
محمدی بااشاره به فرارسیدن سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی، گفت: سوم خردادماه، در حقیقت به‏عنوان یکی از ایام‏الله فراموش‏نشدنی و خاطره‏آفرین در تاریخ‏ گران‏بار انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است. آفرینندگان حماسه پیروزی خرمشهر، نه در حد آزادکنندگان و فاتحان یک شهر، بلکه به‏عنوان فاتحان قلب‏های مشتاق مسلمانان و آزادی‏خواهان جهان مطرح‏اند.
وی خاطرنشان کرد پس از گذشت سالیان طولانی از این حماسه پیروزی‏آفرین، درمی‏یابیم که در روز سوم خردادماه، نه فقط خرمشهر آزاد شد و به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت بلکه رؤیای خودفروختگان و دشمنان اسلام نقش بر آب شده و اندیشه تسلط بر ایران، به زباله‏دان تاریخ پیوست.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 138 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:29

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن سراغی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ از اجرای مرحله شهرستانی مسابقات سراسری معارف قرآن کریم با حضور بیش از 250 شرکت کننده در این شهرستان خبر داد و گفت: این آزمون در سه نقطه شهرستان اعم از فرهنگسرای امام علی(ع) هشتگرد،خانه قرآن ولیعصر قاسم آباد و اداره بهزیستی و باهمکاری اداره آموزش و پرورش،کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی ، فرهنگسرای امام علی (ع) و دارالقرآن های شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
وی افزود:مرحله شهرستانی مسابقات معارف قرآن کریم ، تفسیر سوره یونس براساس تفسیر نمونه بوده و مرحله استانی تفسیر سوره های یونس و هود براساس تفسیر نمونه خواهد بود.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 113 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:29

داود رجبی ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در تشریح این حادثه، گفت: این پسر بچه 5 ساله در محدوده ولایت رود بالاتر از دیزین به رودخانه سقوط کرد اما توسط خانواده و افراد محل نجات یافت.
وی خاطرنشان کرد: عوامل امدادی با سرعت به محل اعزام شده و عملیات احیا انجام داده و این کودک را به مرکز درمانی انتقال دادند.
با فرا رسیدن فصل گرما و آغاز مسافرت های بهاری و تابستانی احتمال وقوع حوادث در جاده کرج - چالوس و مسیر رودخانه کرج نیز افزایش یافته و تاکید مسئولان دستگاه های امدادی همواره این است که هموطنان هنگام حضور در حاشیه رودخانه ها مراقب باشند.
دختری 23ساله نیز روز چهارشنبه گذشته هنگام گرفتن عکس سلفی در رودخانه کرج سقوط کرد و جان باخت.
این حادثه نیز درجاده کرج -چالوس درمنطقه درده رخ داد و جسد توسط خانواده و افرادمحلی به بیرون از آب منتقل شد.
از ابتدای سال جاری این ششمین مورد غرق شدگی در استان البرز که جسد دو نفر هنوز پیدا نشده که جستجوی امدادگران همچنان ادامه دارد.
1535/2089

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 139 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:29

به گزارش ایرنا، در استان البرز نیز که مهد رزمندگان پرشور و دلاور و فرماندهان نام آور است، از این موضوع مستثنی نبوده است. دیدار با بیش از 700 فرمانده، جانباز، خانواده های شهدا و ایثاگران گرانقدر و همراهی معاونان در اجرای این مهم که خود به فراتر از 170 دیدار می رسد، تنها بخشی از اهتمام مسئولان استان به ویژه استاندار البرز به فرهنگ ایثار و شهادت است.
سید حمید طهائی استاندار البرز عصر پنجشنبه بار دیگر در نوزدهمین اجتماع ایثارگران استان البرز دیداری صمیمی با پیشگامان عزت و شرف و شهادت داشت تا به واسطه آن یادی از دلاوردان عرصه دفاع از دین و میهن شود.
در آستانه سوم خرداد ماه سالروز فتح بزرگ جبهه اسلام و آزادی خرمشهر قهرمان قرار داریم. این روزها یادآور دلاورمردی هایی است که یاد و خاطره آن هرگز از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.
این روزها زمان تکریم بازماندگان آن مردان مرد و حفظ روحیه دفاع از استقلال کشور و این بار در سنگرهای جنگ نرم و پیکار اقتصادی با بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
استاندار البرز نیز از بدو ورود به استان سلسله دیدارهای خود در این ایام با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را تداوم بخشیده و سرکشی از آنها را موجب انرژی گرفتن از روحیه باصلابت جانبازان و خانواده های معظم شهدا می داند.
دیدار با 34 تن از جانبازان قطع نخاعی در باغ رضوان به همراه خانواده هایشان، نشست صمیمی با 25 تن از فرماندهان گرانقدر 8 سال دفاع مقدس و دیدار با 39 زندانی سیاسی دوران انقلاب اسلامی و دیدار با 98 تن از فرزندان شاهد استانداری و فرمانداری ها از جمله برنامه های استاندار البرز به همین مناسبت بوده است.

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 139 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:45

سرهنگ رضا اکبری صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که ترافیک محورهای آزادراهی استان البرز شامل آزادراه تهران-کرج-قزوین هم اکنون عادی است.
وی خاطرنشان کرد: از ساعت 15 روز جمعه 31اردیبهشت ماه الی ساعت 2 بامداد روز شنبه اول خرداد ماه تردد وسیله نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.
وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه ازساعت 17:30 روز جمعه 31 اردیبهشت ماه الی ساعت 2 بامداد روز شنبه اول خرداد ماه ازمرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.
وی گفت : همچنین درروز یکشنبه ازساعت 14 روز یکشنبه دوم خرداد ماه الی ساعت 2 بامداد روز دوشنبه سوم خرداد ماه تردد وسیله نقلیه از میدان امیرکبیر به سمت مرزن آباد ممنوع است .
اکبری خاطرنشان کرد: تردد وسیله نقلیه درروز دوم خرداد ماه از ساعت 16.30 الی ساعت 2بامداد روز دوشنبه سوم خرداد ازمرزن آباد به سمت کرج یک طرفه می شود .
وی گفت: این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران در حال بازگشت از سفر در این مسیر اجرا می شود.
رئیس پلیس راه استان البرز افزود: ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و بالعکس ادامه دارد.
وی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.
این مسئول گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
استان البرز یکهزار و 500 کیلومترآزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.
نیمی از جاده 160کیلومتری کرج - چالوس درحوزه استحفاظی استان البرز قراردارد.
2089/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 129 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:45

جعفر جهان پناه روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هدف از برگزاری اولین اردوی استارت آپ کرج آموزش و ترویج کارآفرینی در کشور است، افزود: هم اکنون یکی از دغدغه های بزرگ جامعه ایجاد بستر کسب و کار برای فارغ التحصیلان است که تاکنون به نحو مطلوب این شرایط فراهم نشده است.
وی با اشاره به اینکه مبنای بیشتر مشکلات جامعه بیکاری است، اظهار داشت: افراد صاحب فکر باید با کار گروهی، تبادل افکار و مطالعۀ موفقیت دیگران در سراسر دنیا خودشان را از بن بست بیکاری خارج کنند.
جهان پناه گفت: استارت آپ در اصل الگویی است که از رویدادهای کارآفرینی خارج کشور الگوبرداری شده است و در صورتی که بتوانیم استانداردهای جهانی این رویداد را به شرایط محیطی و فرهنگی کشور نزدیک کنیم قادر خواهیم بود از طریق شناسایی و حمایت افراد کارآفرین کسب و کارهای جدید برای افراد ایجاد کنیم.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک بنیاد ملی نخبگان با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص حمایت های بنیاد نخبگان از این رویدادها افزود: معاونت علمی و فناوری تاکنون بیش از 50 استارت‌آپ را در سراسر کشور برگزار کرده است.
رییس بنیاد نخبگان البرز اضافه کرد: در مدت یکسال گذشته این دومین رویداد کارآفرینی در استان البرز است که با حمایت مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان برگزار شده است.
وی گفت: بنیاد نخبگان به عنوان نماینده مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری مستقیماً در اجرای استارت آپ ها دخالت ندارد بلکه از طریق حمایت از افراد حقیقی و حقوقی از برگزاری این رویداد حمایت می کند.
جهان پناه در ادامه با تاکید بر روند تداوم ارتباط گروه های استارت آپ بعد از برگزاری رویداد افزود: استارتآپ های موفق که به مرحله تجاری سازی برسند می توانند با استقرار در پارک های علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.
وی عنوان کرد: رویدادهای استارت‌آپ راهی تأثیرگذار در جهت شناسایی، پرورش و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان البرز مرکز شتابدهی وجود ندارد ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان استان و سرمایه گذاران خطرپذیر و مشتاق به کارآفرینی نوین بتوانیم شاهد تشکیل مراکز شتابدهنده در استان باشیم.
گفتنی است اولین رویداد کارآفرینی استارتآپ کرج با موضوع آموزش علم خلاقیت در حوزه فناوری اطلاعات از 29 تا 31 اردیبهشت ماه در باشگاه میلاد شهرداری کرج در حال برگزاری است.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:59

به گزارش ایرنا، زهرا صادقیان روز پنجشنبه دردومین نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن جلسات حوزه استانداری البرز برگزار شد، بر ضرورت تاسیس خانه علم در استان اشاره کرد و افزود: تاسیس خانه علم منجر به ایجاد یک حرکت علمی متمرکز می شود و از هدر رفتن سرمایه های انسانی و مالی می کاهد که همان اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از منابع انسانی و مالی است و تاسیس خانه علم به هدایت ایده های دانش آموزی منجر می شود.
وی گفت: اکنون بعضی از کشورها ایده های دانش آموزان ما را می خرند ولی با راه اندازی این خانه می توانیم این ایده ها را هدایت کرده و منجر به ایجاد شرکت های دانش بنیان شود که در نهایت اقتصاد دانش بنیان را پی ریزی می کند.
صادقیان افزود: قبل از این در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خانه زیست شناسی راه اندازی شده بود و راه اندازی خانه ریاضیات و هوا فضا نیز در برنامه است.
وی تصریح کرد: در خانه علم به دلیل وابستگی زیاد علوم مختلف با هم، این مراکز به دانش آموزان کمک می کنند که برای پروژه های بین رشته ای در یک زمان از متخصصین تمام رشته ها و منابع مطالعاتی آن استفاده کنند که صرفه جوئی در زمان و هزینه را به دنبال دارد.
مدیر پژوهشسرای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خانه علم را مرکزی دانست که آموزش و پرورش، مراکز پژوهشی و آموزش عالی با هم در ارتباط هستند و ایجاد شبکه گسترده مراکز یادگیری را درپی دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه استان البرز قطب علم و فناوری کشور است خلاء این مرکز در استان به چشم می خورد.
6156/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:14

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در این نشست گفت که کاهش معضل اعتیاد در جامعه نیازمند شناخت ابعاد این پدیده شوم است.
ابوالقاسم پالیزگیر در ادامه خاطرنشان کرد: بابررسی های انجام شده تنها 20درصداز افرادمعتاد بیکاری را بهانه اعتیادشان می دانند و دیگر عوامل شامل سطح تحصیلات ، خانواده ، جامعه همه و همه بوده که در اعتیاد تاثیرگزار هستند و با آسیب شناسی و میزان تاثیرگزاری هر یک از عوامل می توان با برنامه ریزی با آن مبارزه کرد.
نماینده عالی دولت در ساوجبلاغ در ادامه به نیازمندی های شهرستان در مسیر مبارزه با مواد مخدر و وجود 17 کمپ در سطح شهرستان اشاره و بر لزوم توجه ویژه و مساعدت تاکید کرد.
پالیزگیربا بیان اینکه نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و افزود : جامعه هدف با آموزش های پیشگیری از اعتیاد در دانشگاهها برای تحقق این مهم موثراست.
وی گفت: مسئولین وبخشداران با ایجاد هماهنگی می توانند با برگزاری پیاده روی خانوادگی به صورت هرهفتگی از آسیبهای اجتماعی وناهنجاریها جلوگیری کنند.
در ادامه مسئولین کمیته های شورای فرعی هر یک به بیان عملکرد خود و مشکلات و نیازمندی ها در راستای مبارزه با مواد مخدر پرداختند.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:14

سرهنگ رضا اکبری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این بار ترافیکی در لاین شمالی آزادراه تهران - کرج ازمحدوده درنا تا پل فردیس و درآزادراه کرج -قزوین ازمحدوده پل فردیس تا مهرویلا سنگین است .
وی اضافه کرد: درلاین جنوبی آزادراه تهران - کرج - قزوین ترافیک پرحجم گزارش شده است .
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیز ترافیک در جاده کرج -چالوس ازمسیرجنوب به شمال از میدان امیرکبیر تا تونل شماره پنج نیمه سنگین است .
رئیس پلیس راه استان البرز گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
استان البرز دارای یک هزار و500 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به جاده های این استان می باشد.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:14

محمد میرزایی در حاشیه روز ملی جمعیت در گفت و گو با ایرنا افزود: درحالی که نرخ رشد یک میلیون و 570هزار و 219 مورد بوده است.
وی ادامه داد: سال گذشته البرز رتبه 26 کشوری را در بخش ولادت داشته است .
میرزایی گفت: درحوزه ثبت فوت نیز دراین مدت 9هزار و 196 فقره به ثبت رسیده که نرخ البرز نسبت به کل کشور 3.7 درصد است .
وی خاطرنشان کرد: نرخ ازدواج نیز دراین مدت 18هزار و 690 فقره ازدواج به ثبت رسیده که 7.5 درصد افزایش داشته است .
میرزایی اضافه کرد: درسال گذشته شاهد شش هزار و 844 فقره طلاق بودیم .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره جمعیت گفت: بلاشک از نظر سیاست کلی کشور ، کشور باید برود به سمت افزایش جمعیت ، البته به نحو معقول و معتدل با عنایت به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در تاریخ 30/2/93 به پیشنهاد سازمان ثبت احوال روز سی ام اردیبهشت از سوی شورای فرهنگ عمومی بعنوان روز ملی جمعیت در تقویم جمهوری اسلامی از سال 1395 نامگذاری و ثبت شد.
وی اضافه کرد: از 25 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت هفته جمعیت اعلام گردیدکه اسامی ایام هفته به شرح ذیل می باشد.
شنبه 25 اردیبهشت : جمعیت ، خانواده سالم ، آرامش و نشاط
یکشنبه 26 اردیبهشت: جمعیت ، باروری و حمایت از زوجین ناباروری
دوشنبه 27 اردیبهشت : جمعیت ، حفظ کرامت سالمندان
سه شنبه 28 اردیبهشت : جمعیت ، حفظ باروری و عوامل تهدید کننده
چهارشنبه 29 اردیبهشت : جمعیت سلامت باروری و افزایش نسل سالم
پنج شنبه 30 اردبهشت: جمعیت جوان و اقتصاد پویا
جمعه 31 اردیبهشت : جمعیت فرزند پروری و خانواده منتظر
2098/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:10

به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز پنجشنبه در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، افزود: سلول های بنیادین به عنوان یکی از شاخه های علم و فناوری نقش مهم و چشم گیری در ارتقای بهداشت و درمان دارد.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه این فناوری در دنیا و اهمیت درمانی و ارزش اقتصادی آن برای جامعه، پیش بینی می شود کشورهای صاحب فناوری در این حوزه را کشورهای صاحب اقتدار در سطح ملی و بین المللی محسوب شوند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: جهت تحقق اهداف با توجه به راهبردهای ذکر شده در سند ملی علوم و فناوری سلول های بنیادی از یک طرف و وجود پتانسیل های بالقوه فراوان آموزش و پرورش در بخش دبیران و دانش آموزان از طرف دیگر، فعال سازی بخش دانش آموزی ستاد علوم و فناوری سلول های بنیادی ضروری به نظر می رسد.
وی گفت: مهم ترین دستاوردی که در این خصوص حاصل می گردد کشف و شناسائی افراد مستعد در این حوزه و هدایت و تربیت صحیح نیروی انسانی مورد نیاز است که مانع هدر رفتن زمان و منابع می شود و بر سرعت رشد در این حوزه می افزاید.
مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه یکی از آسیب های کنونی نظام آموزشی کشور در آموزش و پرورش و آموزش عالی حافظه محوری بودن است که بعضی دانش آموزان و دانشجویان اطلاعات را حفظ می کنند و با استفاده از رتبه ای کسب می کنند بعد امکان به کارگیری آن دانش و علم را ندارند.
وی اضافه کرد: پژوهش سراها و خانه های علوم با کابردی کردن و پژوهش محور کردن فعالیت های دانش آموزی، آسیب را کاهش می دهند.
ساکی گفت: رشد علمی کشور ما به حدی است که در تولید مقالات علمی و انتشار آن در عرصه بین المللی گام برداشته ایم ولی در تولید فناوری، علم و تجاری سازی آن موفق نبوده ایم که ریشه آن به آموزش و پرورش برمی گردد که دانش آموزان یاد نمی گیرند با دقت آنچه را که می خوانند نگاه کنند و در طبیعت بازسازی کنند.
وی به راه اندازی خانه علم در استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح باعث می شود علم تبدیل به فناوری و تبدیل به یک ایده قابل تجاری سازی و تولید محصول برای به زیستن شود.
در پایان این نشست با تصویب استاندار مصوب شد که خانه علم در استان راه اندازی شود.
6156/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:10

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز روز پنج شنبه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: 109 مسئول و نیکوکار با حضور در خانه این خانواده های نیازمند از نزدیک مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد: این طرح در ماه مبارک رمضان پررنگ تر می شود و زمینه حضور و دیدار چهره به چهره مسئولان با مددجویان را فراهم شده که این مهم باعث برطرف شدن مشکلات نیازمندان در کمترین زمان شده است.
سالارکیا گفت:سرکشی از خانواده نیازمندان یکی از رسالت‌‌های مددکاران کمیته امداد است که دراین طرح مددکاران مسئولان و خیران را برای سرکشی از خانواده‌های نیازمند هدایت می‌کنند.
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:37

علی اکبر زارعی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراجرای طرح نظارتی و کنترل محورهای ارتباطی استان البرز یک دستگاه اتوبوس حامل کالاهای قاچاق شامل جوراب و انواع پوشاک مربوط به کشور ترکیه کشف شد.
وی ادامه داد: این اتوبوس یک هزار و 812 ثوب انواع پوشاک و990جفت جوراب تولید کشور ترکیه را خود جای داده بود.
زارعی نژاد گفت: دو قاچاقچی که قصد انتقال این کالاهای قاچاق را از استان البرز داشتند در محورهای ارتباطی این استان دستگیر شدند .
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:37

به گزارش ایرنا، از مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: امروز پلیس به دنبال رویکرد جامعه محورانه است و در برنامه ریزی هایی که انجام می دهد برای پیشگیری و خودکنترلی در جامعه، اولویت بالاتری نسبت به برخوردها و پیگیری های انتظامی قائل است.
وی اضافه کرد : نگرش پلیس در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه، نگرشی فرهنگی و دانش بنیان است چرا که برخوردهای انتظامی آخرین راه حل برای رویارویی با مسائل اجتماعی محسوب می شود که در برخی زمینه ها اثربخشی لازم را ندارد و حتی گاهی آثار منفی نیز همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد : پیشگیری بهتر از درمان است و در همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی مصداق دارد چرا که رویکرد پیشگیرانه باعث کاهش مشهود هزینه ها در مقابله با چالش ها و بحران های احتمالی است.
کامرانی صالح بیان داشت : متأسفانه ورود پلیس در برخی مسائل با رویکرد پیگیری انتظامی، به دلیل ضعف عملکرد دستگاه های متولی است که به ناچار پلیس را ملزم به مداخله می کند.
وی گفت: به طور مثال در موضوع عفاف و حجاب بیش از 25 دستگاه و نهاد مسئولیت دارند و باید بپذیریم که نگرش فرد در خصوص انتخاب نوع پوشش یک موضوع فرهنگی و شخصیتی است و با برخوردهای انتظامی نمی توان نوع نگاه اشخاص را در این خصوص تغییر داد بلکه کار فرهنگی است که در این زمینه، پاسخگوی ریشه ای خواهد بود.
، بیان کرد: پلیس با درک صحیح این مسأله همراه و همگام با سایر دستگاه ها با انجام اقدامات فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب و تولید محصولات فرهنگی متنوع سعی در نهادینه کردن نگرش صحیح در این حوزه و حل درست مسئله دارد و اگر بگوییم نسبت به برخی دستگاه های مسئول در این زمینه جلوتر است، حرف نادرستی نزده ایم.
وی، اظهار داشت: موضوع اعتیاد که امروز به یکی از مشکلات حاد جامعه تبدیل شده است نیز از جمله مسائلی است که با تکیه بر اقدامات انتظامی قابل حل نیست چرا که اگر این کار امکان پذیر بود، دنیا تاکنون از چنگال مواد افیونی نجات می یافت.
این مقام انتظامی با اشاره به اهمیت توجه به نظام روانی جوامع، تبیین کرد: رهایی جسم یک معتاد از چنگال اعتیاد با حضور وی در کمپ های ترک اعتیاد بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اتفاق می افتد اما آنچه باعث سوق دوباره فرد به سمت اعتیاد می شود، مسائل روحی و روانی فرد است که با تجویز قرص و دارو بهبود نمی یابد بلکه نیازمند حمایت فرد از طرف روانشناسان و مشاوران و همچنین نهادهای مختلف اجتماعی است تا فرد سلامت واقعی خود را بازیابد و به آغوش اجتماع برگردد.
سردار کامرانی صالح یادآور شد: نیروی انتظامی با استقرار مراکز روانشناسی و مشاوره در کلانتری ها و سایر یگان ها سعی در ارائه راه حل های موثرتر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد اما برای حل اساسی مسئله باید نهادهای متولی نیز همت بیشتری به خرج دهند.
وی تأکید کرد: توجه به نظام سلامت و نهادینه کردن فرهنگ مشاوره و مددکاری درجامعه یک اقدام پیشگیرانه مهم محسوب می شود که در این زمینه هنوز با جایگاه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام یک اقدام موثر و عملی در این حوزه باید در بودجه ها و تخصیص منابع، اولویت را به پیشگیری بدهیم و روی مهارت افزایی و ارتقای آموزش و آگاهی منابع انسانی جامعه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.
سردار کامرانی صالح ، یادآور شد: امروز پلیس اسلامی یک پلیس مقتدر است و نظم و امنیتی که علیرغم تمام تهدیدات موجود در کشور حاکم است، گواه روشنی بر این مدعاست که به برکت ولایت، خون پاک شهدا و ایثارو فداکاری جانبازان و ایثارگران و تلاش شبانه روزی سربازان امام زمان (عج) به دست آمده است.
وی افزود: اگر امروز پلیس در خط مقدم مبارزه با سوداگران مرگ قرار دارد و برای شادابی و سلامت جامعه به ملت شریف ایران شهدای گرانقدری را تقدیم می کند، افتخار بسیار بزرگی است که به آن می بالیم.
این مقام انتظامی، گفت: آرزوی قلبی همه ما این است که نظام سلامت و فرهنگ خودپایی در جامعه به حدی ارتقا یابد که دیگر هیچ جوانی به سمت اعتیاد گرایش پیدا نکند و ریشه این فساد از جامعه برکنده شود و این محقق نخواهد شد مگر با تقویت بسترها و ساختارهای سلامت اجتماعی و رشد آگاهی عمومی آحاد جامعه چرا که امروز اعتیاد نوعی بیماری نیز به حساب می آید.
وی افزود: درست است که ارائه آمار درمان بیماران توفیق بزرگی محسوب می شود اما افتخار واقعی در این است که نظام سلامت و پیشگیری به حدی کارا باشد که دیگر بیماری نداشته باشیم اما متأسفانه نگرش غالب در جامعه، درمان محور است و هنوز هم هزینه های درمانی در حوزه های مختلف چندین برابر سرمایه گذاری ها بر موضوعات پیشگیرانه که در عمل نیز در بلند مدت کارایی لازم را ندارند.
کامرانی صالح افزود: مسائل امنیتی و ایمنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با ارتقای سطح آموزش و آگاهی عمومی می توان از پرداخت بسیاری از هزینه های اجتماعی که برخی نیز غیرقابل جبران هستند، کاست.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان گفت: باید نگرش پیشگیری را در جنبه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی تقویت کنیم که دستیابی به این هدف تنها از طریق سرمایه گذاری های کلان بر آموزش های هدفمند و مستمر در سطوح مختلف اجتماع امکانپذیر است.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:37

ˈداود رجبی عصر چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: این حادثه درجاده کرج -چالوس درمنطقه درده رخ داد و جسد توسط خانواده و افرادمحلی به بیرون از آب منتقل شد.
وی گفت: امدادگران هلال احمر بلافاصله عملیات احیا انجام دادند اما نتیجه ای نداشت.
ازابتدای سال جاری این ششمین مورد غرق شدگی در استان البرز که جسد دو نفر هنوز پیدا نشده که جستجوی امدادگران همچنان ادامه دارد.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:12

داود رجبی عصر چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرناافزود: این حادثه بعد ازظهر امروز درکیومتر 18 درمحدوده عسل کوچ درجاده کرج - چالوس رخ داد .
وی اضافه کرد: مصدومان این حادثه توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی گفت : علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه دردست بررسی است .
وی ازمسافران خواست درصورت هرگونه نیاز امدادی باسامانه 112 هلال احمرتماس حاصل نمایند.
نیمی از جاده 160 کیلومتری جاده کرج -چالوس در حوزه استان البرز قراردارد.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:12